Elemental (Mezi živly)

IMDb, ČSFD
Pixarovka“, Pixar je mrtvý. Já dovolím ale nesouhlasit. Rozhodně se nejedná o žádnou průměrnou „Pixarovku“. Není to samozřejmě totální pecka, 10/10, nic takového. Byl to ale film, co měl v sobě jistý element, prvek.

Vizuálně je to nádherné, ale více bych chtěl tentokrát vyzdvihnout animaci. Hlavní postava ohně je prostě překrásně hravě animovaná. Pohyby, emoce, vyzařování energie skrz animaci je tu výborné. To samé můžu říct o vodě. Kdykoliv kdy pak tyto dva elementy fungují dohromady, tak si tvůrci hrají s odlesky, barvami a vším možným co je napadne. Velmi to doplňuje jeden z hlavních motivů filmu, a to je netypická láska dvou hlavních postav. Země a vzduch jsou tu silně na vedlejší koleji, tak nějak skoro ve všech aspektech.

Zábavné byly různé prvky, jak dané elementy můžou žít ve městě. Jaké používají vychytávky, co jedí, jak pracují atd. Úvod trošku působí „vykrádačkou“ jiného Disney animovaného snímku, Zootopia.

S tím je spojené asi jedno velké negativum, co film má. Prvních třicet minut se film strašně hledá. Přijde vám, že už jste to někde viděli, postavy velmi rychle prozradí svoje niterní traumata, anebo rychle vyznají své pocity. Ač je tam pár zajímavých momentů, tak hlavní momenty v této části působí uspěchaně, trhaně, prostě jako by tomu něco chybělo. Jakmile ale přejde jistý moment, tak se film konečně ustálí, najde svůj prvek, svůj element a na tom vás pak odveze až do konce.

Až na pár drobností z úvodu, tak mi chování hlavních postav nijak nevadilo, velmi zajímavě se doplňovaly a věřil jsem jejich společné chemii. Druhá hlavní myšlenka, hledání snu, byla taky taktně zakomponována do příběhu. Samozřejmě se jedná o ty klasické hlavní základy, které jsou takový evergreen, ale jde hlavně o tom, jak je to podané.

Posledních velkým aspektem je i hudba. Krásné zajímavé melodie. Velmi silně doplňují atmosféru. Jeden z momentů pro mě velmi silně kopíroval slavný vesmírný tanec z Pixar filmu WALL·E.

Od filmu jsem nic neočekával a díky tomu jsem byl mile překvapen. Jeden z posledních momentů ve mě vyvolal lavinu slz. Nebýt té slabší první třetiny, tak by známka byla mnohem vyšší.

Tuším, že se na internetu řešilo zase to, že se ve filmu ukáže něco z LGBT komunity. No je to tam, ale proběhlo to asi takhle, ehm: „To je moje sestra, a to je její přítelkyně.“ Nic jiného jsem si nevšiml a tohle fakt za zboření a bojkot filmu fakt nestojí. Každý element jako takový si bere jisté nuance a podobnosti z různých národů z reálného světa, a to mi už nějak tuplem nepřijde jako nějaký důvod k odporu.

Dejte tomu šanci. To vlažné přijetí si film rozhodně nezasloužil. 

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat