John Wick: Chapter 4 (John Wick: Kapitola 4)

IMDb, ČSFD
Za mě se jedná o nejhorší díl série. Celkově mi přijde, že tenhle film už byl tak nějak celý – „přepíčený“?

Film je za prvé zbytečně dlouhý. Z toho se v úvodu snad třicet minut (možná to tak jenom dlouho působilo) nic neděje. Jenom se hraje na onu mnou zmiňovanou „přepíčenost“. Každý záběr musí být prostě umělecký, každá lokace musí být nějak vizuálně umělecky úchvatná. Za tu chvíli je z toho člověk tak akorát unavený.

Největším problémem je akce. Všechny přestřelky jsou ve většině případů průměrné, bez nápadu a dost často působí až komicky. Všichni už tam běhají se zdviženým sakem a kryjí si obličej. Je sice fajn, že se snaží aspoň trochu ukázat, že nejsou nesmrtelní, ale působí to šíleně komicky. Celá akce na kruhovém objezdu ve Francii je taky už šíleně komická. Ale paradoxně celkový závěr, ona Francie, patří k těm lepším částem tohohle filmu. Navíc jsem tu dostal akční scénu, kdy jsem si řekl: „hm, tak to bylo luxusní“. Jednalo se o kombinaci chytré kamery, kdy byl pohled shora na patro budovy, oneshotu a ohnivých nábojů. To bylo velmi povedené.

Ještě k té nesmrtelnosti, tenhle film už to přehání. Jinak na tom nebyl ani předchozí díl, ale tady je to už prostě jen komedie. John, zase, dokáže vyskočit ze třetího patra na ulici, flákne sebou o auto. Všichni po něm střílí ale prostě nikdo se z pěti metrů do něj netrefí, sice párkrát u toho zvedne už zmiňované sako, ale jinak většinu času prostě pochoduje nekrytý vstříc nepřátelům. Za mě už to nepůsobí dobře. Nejde o reálnost, ale prostě to už fakt vzbuzuje jenom komedii.

Z prvních třičtvrtě filmu není fakt nic k zapamatování. Navíc to už prostě Keanu fyzicky neutáhne (to už jsem říkal i o třetím filmu). Samozřejmě smekám, co ve svém věku dokáže, ale jde vidět, že už na to, co to má být, už na to nemá. Za to nová postava slepce zabijáka na to fyzicky má, působí stylově a člověk ho nesmí úplně brát moc vážně. Ale jako je to stylové, už přestřelené, ale stylové.

 Příběh na jednu stranu zase působil míň hloupě než v předchozích dvou dílech (nebo už jsem to pořádně zapomněl). Nebylo tam tolik „přepíčeností“ jako posledně. Celkově i finální souboj a jeho vyřešení mi přišlo fajn.

Nejvíc mi z celého filmu utkvěla věta od Japonské postavy: „Friend Means Little When It’s Convenient.“ Volně přeloženo jako: „Přátelství znamená málo pokud je jen výhodné.“ Moje hodnocení se sérií šlo tak nějak takhle: 8,7,6 a dnes. Drahý, dlouhý a „přepíčený“ průměr. Johnovy to nejlépe slušelo v komornější, ale o to luxusnější akci a příběhu.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 5/10

Žádné komentáře:

Okomentovat