The Whale (Velryba)

IMDb, ČSFD
Režiséra Darrena Aronofskyho mám velmi rád, tak nějak jsem na něm vyrostl. Ať už to bylo brutálně strhující Requiem for a Dream, vizuálně opojná a spirituální The Fountain, nebo temná a zvrácená Black Swan. Tohle všechno ale byla jedna „destiletka“, a bohužel jsem s autorem tak nějak ztratil kontakt. Všechny tyhle úžasné filmy autor totiž stihl do roku 2010. Žádný jeho další film mě už nezaujal a také ohlasy na jeho „nové“ kousky už byly ve vodách internetu spíše vlažné. Dnes tu máme ale jeho nejnovější film, film, který z temnoty zpět na světlo do povědomí běžných lidí přivádí herce Brendana Frasere. Herce, který si v Holywoodu zažil své a snad díky svému novému hereckému výkonu zažije novou úspěšnou filmovou dekádu. Co ale film samotný? Povedl se? No, jak se to vezme.

O filmu se dalo přečíst ledacos. Právě onen velmi kvalitní herecký výkon a spojené oživení hlavní hvězdy vyvolalo kolem filmu velké vlny. A myslím si, že ho mnoho lidí vyzdvihuje do míst, kam tento film nepatří. Nejedná se o propadák, to určitě ne, ale taký se nejedná o nejlepší možný film od zmíněného režiséra.

Musím se přiznat, že jsem čekal víc. V průběhu filmu bylo mnoho drobků, které měli podle mě velký potenciál zahrát něco strhujícího, ale vyšli tak nějak do ztracena. Pravděpodobně to bylo úmyslné, tak nějak aby to mělo tu paralelu s knihou, o které se hodně ve filmu mluví, Bílá velryba. Je tam určitě i velká náboženská symbolika, nebo aspoň to z toho bylo cítit (vyprávění v podobě dnů, počasí atd.). Jen jsem to tam tolik necítil. Herecké výkony byly výborné, jen byl film na to, co se tam stalo až moc dlouhý a plný věcí, které pro mě nějak neměli ten správný dosah. Bohužel mě film nezasáhl tolik jako jiné lidi. Možná za to mohlo jisté očekávání, že přijde „něco“.

Film jsem určitě neprotrpěl, to opravdu ne, jen prostě jsem od něho čekal asi něco víc. Něco kam film mohl směrovat, ale vlastně nesměřoval. Pořád jsem měl v hlavě takovou neurčitou myšlenku, představu, co by film mohl být. Pak když padli závěrečné titulky tak jsem se cítil neuspokojený. Nakonec mi přišlo, že jsme se vše o filmu dozvěděli z jeho ukázky.

Určitě doporučuji zkusit, třeba budete mít ten „ultimátní“ zážitek. Já jsem zažil jen ten klasický a asi už novodobá tvorba Darrena Aronofskyho není pro mě.

 

Trailer - Youtube          Hodnocení: 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat