Sin-gwa ham-kke: Jwi-wa beol (Along with the Gods: The Two Worlds)

IMDb, ČSFD
Nikdy by mě nenapadlo, že si takhle večer hodím korejský film o posmrtném životě, ale holt boží cesty videí na YouTube jsou nevyzpytatelné a zavedly mě přímo do očistce. Pekelného očistce.

Hlavní hrdina hasič zahyne při záchraně dívky, a protože žil svůj život příkladně, tak je označen za tzv. paragona, duši, která má velký předpoklad k tomu, aby byla do 49 dní reinkarnována. Před tím ale musí projít pekelným očistcem a být souzena bohy, zda žila svůj život příkladně.

Tohle všechno je kostra pro digitální bordel, který se na obrazovce rozjede. Každá pekelná zkouška ukazuje řádný trest pro hříšníky, ať už se jedná o drtící kola, topení v lávě apod. Bohové zrady, lži anebo lhostejnosti jsou nelítostní. Minulost hlavního hrdiny je navíc vystavěna tak, že hříchy, které spáchal nejsou lehce uchopitelné.

Základní koncept se mi moc líbil, ale půlku filmu se tam děje nějaká digitální akce, jako Neo v Matrixu, a do toho se nám tam ukazují absurdní monstra. Do všeho se zaplete ještě smrtelná nehoda a docela šokující finále.

Sledovat to byl docela slušný unikát, film je hodně divný. Hlavní příběh mě ale dokázal udržet tak, že jsem chtěl vědět, jak to celé dopadne. Kvalita hereckých výkonů je kolikrát otřesná (to je ale asi spíš styl východu) a trikově je to kolikrát taky otřesné.

S filmem se tu bije strašně moc protikladů. Na jednu stranu dokáže ždímat slzy a na druhou zase vyvolávat točení očí v sloup. Přesto to ve mně ale nechává více těch pozitivnějších emocí.

Bylo to divné, korejský divné. Takový opatrný palec nahoru? Slabší 6/10. Závěr filmu navíc ukazuje drobnou ochutnávku na druhý díl s název: Along with the Gods: The Last 49 Days. Asi teda. Kdo se v tom má vyznat.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat