Cyberpunk: Edgerunners

IMDb, ČSFD
Do světa Cyberpunku jsem ještě neměl tu čest proniknout (brousím si zuby na vánoční slevu na hru Cyberpunk 2077 a literatura tohoto světa mě bohužel zatím minula). Přesto cyberpunk jako žánr mám rád. Proto mě ukázka od animačního studia Trigger na tento kousek zaujala. Jak to dopadlo? No, jako…

Asi takhle, do 6 dílu je všechno v pořádku. Nebo spíše v normálnosti pro „dobré“ hodnocení. Seriál má svoje vlastní tempo i mouchy. Sledujeme hlavního hrdinu v jeho tíživé životní situaci a skrz jeho osud se nám ukazuje šílenost a zoufalost budoucnosti ve které žije. Beznaděj lidí, co nemají peníze na to, aby si mohli koupit lepší život, nebo dokonce, aby je někdo vůbec považoval za lidi. Svět je správně špinavý, zvrácený a krvavý. To jsou velmi velké plusy tohohle seriálu. Také tomu odpovídá jeho věkové omezení. Po tomhle úvodu se hlavní hrdina dostane do skupiny nájemných Cyberpunkerů, skupině lidí, co dělá různé kriminální zakázky v temnotách hlavního města Night City.

Jedná se o barvitou skupinu charakterů, která bohužel, až na pár jedinců, nemá moc čas vyniknout, protože příběh od poloviny začne zbytečně rychle uhánět ke svému konci. A jako sakra, ten konec byla komedie. Musím se ale nejdříve zmínit o technické stránce seriálu.

Animačně je to velmi povedené, všechno je z animované na velmi slušné úrovni, vizuální stránka je taky parádní, styl, krev, špína, ale… z animace automobilů se vám, tedy mě, chtělo zvracet (všechny auta jsou dělané CGI animací). I když autoři musí vědět, že to vypadá příšerně, tak stejně do seriálu zakomponují „velkolepé“ honičky na dálnici, nebo ve městě. Takže jakmile se jezdí autem, tak si připadám, že sleduji grotesku, nebo nějaký nízko rozpočtový dětský animovaný seriál.

Tím se dostávám k posledním dvěma epizodám. Ty se za mě nedají brát vůbec vážně. Armádní vozy tam létají vzduchem jako bloky cihel, které neznají slovo fyzika, nebo gravitace. Do toho vybuchují z ničeho nic, jako kdyby někdo na výbušninu přidělal kolečka. Hrdinové jsou v těchto momentech navíc nesmrtelní, co vyvádějí za stupidní kousky v autech je taky na přesdržku. A příběh? Ach bože. To, co seriál pěkně budoval od začátku, jaká témata se snažil prozkoumávat, tak mi přišlo, že to celé prostě spláchl do záchodu pro epickou akční pompéznost, která u mě navíc nefungovala (viz důvody výše).

Za mě to mělo sakra navíc. Všechno prostě bylo super do 6 dílu. Pak se postupně začal degradovat hlavní hrdina a všichni okolo něho. Je to hrozná škoda. Dost bojuji abych tomu nevlepil 6/10. Kéž by si odpustili tu akci v těch autech a ten závěr. Bože, styl to sakra mělo, jen to někdo na konci děsně uspěchal. Slabá 7/10.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat