Nope (Nene)

IMDb, ČSFD
Zatím jsem žádný film od komika (teď uznávaného filmaře) Jordana Peele neviděl. Horory nejsou úplně mnou vyhledávaný žánru, ale ukázka na jeho nový film Nope mě docela slušně navnadila.

Tento film nás „šmrncne“ do Sci-fi tématiky. Máme zde jeden ranč plný koní a divné události, které se v jeho okolí dějí. Z ukázek už můžeme vědět, že tu něco létá ve vzduchu, ale platí, čím méně víte, tím lépe.

Film moc dobře ví, že na tajemno nemůže hrát úplně dlouho, a i když je jeho tempo trošku pomalejší, tak brzy dostáváme přímé záběry, nebo kontakt hlavních hrdinů s naším „tajemnem“. Asi tak do třičtvrtě filmu je to všechno výborné. Celý film za mě právě v tento moment vrcholí ve velmi luxusním duchu a na ony události, které se v tom daném úseku staly, budu vzpomínat asi ještě hodně dlouho. Navíc i celkové vysvětlení, nebo styl toho, kam se v tomhle film vydal, se mi líbil.

Tam kde se film pro mě už pak rozbil, tak je poslední čtvrtka, závěr. Ať už je vizuálně zajímavý, tak už nějak vůbec nesedí do celkového pojetí filmu. Navíc i finální „vyřešení“ mi přišlo dosti divné, kdyby to aspoň bylo v plánu, co hlavní postavy udělají, ale tak jak to bylo, tak mi to přišlo až moc příhodně vycucané z prstu.

Z postav mi seděli všichni, až na sestru hlavního hrdiny. Herečka to asi hrála dobře, ale já mám vysloveně odpor vůči jejímu arogantnímu chování a mluvě. Za to právě její bratr, hlavní hrdina, byl zahraný suprově.

Zvuk, a že je to sakra důležitý aspekt, byl výborný, vizuálně se to také povedlo. Jak už jsem zmiňoval, scéna ve třičtvrtě filmu byla prostě luxus.

Celková atmosféra byla správně mrazivá, naskakovala mi husí kůže a vyvolávalo to ve mně ty správné pocity. Úplně to nemá na film jako Signs (Znamení) s Melem Gibsonem, ale hodně mi ho to připomnělo.

Určitě doporučuji do kina, nebo do místa s parádním ozvučením. Jen ten konec no.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat