Dune: Part One (Duna)

IMDb, ČSFD
Audiovizuální masturbace. Film jako takový exceluje v hudební a zvukové stránce. V kině to byla naprostá paráda. Je doplněný stejně kvalitním vizuálem. Každý záběr na planetu nebo vesmír byl velmi umělecky pojatý a překrásný. Takže v tomto směru film má hodně palec nahoru. Také si režisér hodně ulítává ve zpomalených záběrech, možná na stejné úrovni jako Zack Snyder v jeho superhrdinských filmech. Ke konci už jsem z nich byl trošku přejedený.

Film jako takový je místy hodně pomalý („zpomalený“) a věnuje se hodně dopodrobna světu knižní předlohy. To dělá velmi dobře a já jako divák, jsem hltal každý detail a unikátnost jednotlivých ras v příběhu.

Co se týče obsahu filmu, tak je to těžký prolog. Jestli to byla tak 1/3 knihy (knihu jsem nečel, mám v plánu), tak je to moc. Věřím, že to může někoho odradit. Film se rozhodně mohl lépe prezentovat jako první díl velké nové sci-fi trilogie (přívětek - Part one - jsem viděl až poprvé v kině v úvodních titulkách). Přesto díky zmíněným kvalitám, které jsem napsal v úvodu, jsem si film parádně užil, i když se v něm tolik věcí zase neodehrálo.

Herecké obsazení bylo výborné. Hlavní hrdina do toho seděl velmi dobře a všichni ostatní mu parádně sekundovali.

Vidět film doma je velká škoda. To pak jde více poznat „jeho chybějící obsah“. Nejvíc tu táhne audiovizuál a kompozice obrazu. Střih jako takový byl výborný a nic nepůsobilo útržkovitě (i přes všechny ty různé snové sekvence). Film si přes to všechno držel své tempo a nijak ho nerozbíjel. Prvně jsem dal 8/10, ale to mi přijde nedůstojné. Nic mi na tom filmu nevadilo a moc se mi líbil. Přesto ta 9/10 taky nepůsobí úplně správně. Je to mezi. Což mi hodnocení moc neumožňuje. Takže slabší 9/10 :)

Určitě se uvidíme u druhého dílu.


Youtube - Trailer          Hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat