WolfWalkers (Vlkochodci)

IMDb, ČSFD
Překrásné, opravdu překrásné. Tvorbu těchto autorů mám rád. Jejich vizuál je něco naprosto unikátního, ať už se jednalo o Brendan a tajemství Kellsu (Brendan and theSecret of Kells) anebo Píseň moře (Song of the Sea). Všechno jsou to „zvláštní“ animované filmy a pro dnešní dobu netradiční. Jejich vizuální pojetí je pro mne dech beroucí. Kompozice jednotlivých obrazů v dané scéně je překrásná. No a do toho všeho hraje krásné hudba.

Tam kde ony filmy „pokulhávají“ je strhující příběh. Nechci říci, že by měli špatný příběh, ale on ten samotný příběh, je také unikátní a stejně jako vizuál, nemusí sedět každému. Musím se přiznat, že i mě v některých momentech onen příběh přišel zvláštní až obyčejný. Hodně za to mohlo i tempo vyprávění. Jenže zde, u jejich nejnovějšího díla, WolfWalkers, se jim to neskutečně povedlo.

Vizuální pojetí, kompozice obrazů, kde mohu co každou minutu udělat záznam obrazovky a vzniklý obrázek použít jako mozaiku na jakékoliv chrámové okno, je tu excelentní. Autoři dokáží, jen pouhými liniemi, vykreslit emoce, jako nikdo jiný, a divák, stejně jako hrdinové, pociťuje onu zoufalost anebo radost. O hudbě je to naprosto stejný superlativ. Irské/Severské melodie jsou zde výborné. Hudba obraz krásně doplňuje a ústřední melodie je zde vypůjčená od mé oblíbené zpěvačky Aurora - Running With The Wolves. Tato píseň nedosahuje božských kvalit jako píseň ukolébavky z Písně moře, ale přesto se velmi dobře poslouchá. Ještě je tu melodie jisté zpívané bajky od Kíla - Howls the Wolf a ta je taky velmi hezká (její plná verze brnká ve finální scéně a titulkách) no a teď i mě v seznamu na Youtube.

Takže pro tyto autory standard. Ale oni se k tomu všemu, ještě zlepšili ve vyprávění příběhu. Bylo to dojemné a struhující. První hodina je taková klasická, poznáváme postavy a svět. Pak mě ale příběh přišpendlil do židle a chytil neskutečné tempo, které mu vydrželo až do konce. Film je plný i humoru. Nejvíce to jde poznat na chování ostatních vlků. Takže za mě, dotáhli to poslední, co bylo v jejich filmech to slabší a já jsem nesmírně spokojený.

Jen je strašná škoda, že jsem to nemohl vidět v kině.

Youtube - Trailer          Hodnocení: 10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat