Moon Knight

IMDb, ČSFD
Máme tu další seriál ze světa MCU. Moon Knight. Postavu vůbec neznám a viděl jsem ji tak poprvé. Nebylo to vůbec zlé.

Obecně mám Egypt velmi rád, všechny ty božstva, hrobky a spirituálnost. Takže v tomhle mě měl seriál hnedka zaháčkovaného. Navíc se Marvel vydal vizuálem a pojetím zase trošku jinam, takže nám tu tekla krev a bylo to celkově temnější. Což je vždycky dobře. K tématu se to hodilo rozhodně lépe.

Hlavní hrdina je sympatický a rozhodně celý seriál dobře táhne kupředu. Jeho psychologický rozkol byl vyobrazen nápaditě a zajímavě (hravost kamery a jejich úhlů). Hlavní hrdina totiž kdykoliv, kdy usne, tak jeho tělo převezme jeho jiné já, které vládne božskou mocí a loví po světě hříšníky. Nepřítelem je tu kult uctívačů jiného boha, a ten bůh samotný, který bere spravedlnost na úplně jinou úroveň. Střet idejí, a i hlavní záporák jsou zajímavý.

Takže po příběhové stránce to bylo naprosto v pohodě, samozřejmě některé věcí se mohli udělat trošku lépe a s větším citem pro logičnost.

Větší problém jsem měl s „levností“. Seriál má spoustu akce, ale ze všeho prostě teče zelené plátno a digi-bordel. Celá úvodní honička v autech, nebo bitky v obleku Moon Knighta jsou často vizuálně divné, odfláknuté. A jak zmiňuji, zase digitální oblek. Při pohybu to vypadá často fakt divně a už mě docela unavuje pořád sledovat digitálního panďuláka jak se bije s lidskými postavami. V tomhle mě Marvel přestává bavit. Digitální prach, digitální částicové efekty. Digitální už skoro všechno. Pak díky tomu ty herci vypadají naprosto vystřiženě, bez jakéhokoliv působení na prostředí na obrazovce. Ta levnost je poznat skoro všude. Je to škoda.

Prvních pár dílů jsem měl i problém s roztřesenou kamerou. Nemám nic proti ní, ale musí působit „přirozeně“ a ne že s ní kameraman při běhu prostě klepe i když to tam nedává vizuálně nějak smysl (nebo je to pak přidáno v postprodukci). V tom to chtělo fakt ubrat.

Jinak závěr byl v pohodě (i když se neobešel bez pár pozdvižených obočí). Finální bitva, roztříštěná osobnost, vyřešení konfliktu a velké odhalení. To nebylo zlé.

Souhrnně seriál spadá do povedené kategorie. Věci, které mu vyčítám, jsou věci, které mám poslední dobou spíše s ubíráním Marvelu jako takového než tohoto seriálu. Jsem rozpolcený mezi 7 a 8/10, stejně jako hlavní hrdina.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat