Matrix Resurrections

IMDb, ČSFD
Zbytečné pokračování? Ano i ne. Průser roku? Ano i ne.

K filmu jsem přistupoval s obrovským strachem, takže mě jakýkoliv „hype“ neovlivnil. Šel jsem na to s očekáváním, nic neočekávat. Takže jsem ve výsledku asi „v pořádku“.

Jsem fanoušek série Matrix. Měl jsem správný věk na to, abych byl nadšení i z druhého a třetího dílu. Co s tímto čtvrtým dílem?

Co se mi líbilo. Dostali jsme odpověď na otevřené otázky ze třetího filmu. Co se stalo s Neem. Jaké měli jeho činy následky a dopad na celý svět. Jak dál pokračovalo lidstvo a stroje. Lidstvo si prošlo zajímavým vývojem a potěšila spousta odkazů na postavy, které jsme kdysi poznali. Všechno tohle, bylo velmi zajímavě udělané a nepůsobilo to trapně, ale organicky. To stejné potkalo i stroje.

Celý úvod je taková velká meta analýza o celém filmovém průmyslu a značce Matrix a toho, co se v něm děje. Působilo to zvláštně komicky a možná až pitomě, ale nijak mě to neurazilo. Jen to působilo, jako z jiného světa. Prostě jako nějaká zábavná scénka, kterou někdo natočil k výročí série Matrix. Neo je totiž uvězněn v Matrixu a je tam jako tvůrce revoluční počítačové hry Matrix a všechny události původní trilogie jsou z této hry.

Co se mi nelíbilo. Nelíbila se mi akce. Tam kde série Matrix definovala nový akční žánr, tak je samozřejmě logické, že to překonat bude velmi těžké (úvod filmu si o tom sám dělá legraci), ale já jsem nedostal ani přiblížení se k původní laťce (snad ani k nějaké standardní laťce). Filmový svět se skoro za dvacet let vyvinul a do obyčejného pěstního souboje mi sem tam dát „zpomalovačku“ už prostě není taková bomba, jako kdysi. Hlavně když samotná bitka nemá vůbec energii a nějaký nápad. Tomu všemu navíc nepomáhá 57letý Keanu Reeves. V soubojích jeho věk jde bolestně poznat (stejnou výtku mám i k třetímu filmu John Wick). Bohužel to nudná choreografie nezachraňuje ani u vedlejších mladších postav.

Různé změny tváří postav, nebo jejich transformace byli v příběhu vysvětleny důstojně. Takže jako s konceptem filmu nemám problém. Je dobře, že jsme nedostali kopii původní trilogie. Jenže jsme dostali takovou „vzpomínkovku“. Snad polovina filmu se odkazuje, anebo prolíná se záběry původních filmů. V rámci příběhu to bylo v pořádku, ale pak nezbyl prostor na nic moc nového.

Tak jak režisérka Lana Wachowská přišla o svoje koule, tak bohužel o ně přišel i tento čtvrtý film. Rozhodně dávám palec za to, že to není kopie, ale je z toho lehce lepší průměr. Když se nad tím zamyslím, mohlo to dopadnout mnohem hůř. Těch 6/10 není rozhodně tak silná, jak by měla být.

 

Youtube - Trailer          Hodnocení: 6/10

Žádné komentáře:

Okomentovat