Anime akihabara, Myanimelist |
Shinkai Makoto, vizualizační fetišista? Monstrum přinášející utrpení animátorům? Můžu použít vůbec takovéto přirovnání pro jednoho režiséra? Kdo ví. Rozhodně to ale na něj platí. Tento tvůrce se vyžívá v neskutečných animačních detailech. Každý jeho film je vizuálně překrásný. Krásná animace. Parádní synergie mezi CGI a ruční animací. Nespočet i nedůležitých detailů v každém snímku. No prostě tam kde většina tvůrců řekne: „To je už zbytečné nebo to už by stálo moc peněz“, tak on prohlásí: „Musíme tam ještě tohle a tohle přidat“. Už jeho první počin, který jsem viděl, Kotonoha no Niwa (The Garden of Words) byl překrásný 45 minutový kousek. A to se psal rok 2013.
S tímto autorem je ale spojen nebezpečný až rakovinotvorný „hype“. Každý jeho film je neskutečně očekáváný a měsíce před tím už se všichni na internetu rozplývají, jaká je to dokonalost a jak to všechno zboří Japonský filmový trh (aniž by to někdo viděl). Pak tomu všichni sekají plná hodnocení, aniž by nad tím vůbec někdo pořádně přemýšlel. Vizuál může být sice krásný a možná až dokonalý, ale když to vypráví průměrný příběh, nebo příběh který při finálním vysvětlování skřípe až tak, že to slyší z Tokia i v Praze, tak to prostě není film za plný počet.
Takhle jsem to měl přesně s jeho předposledním filmem Kimi no Na wa. (Your Name). Vizuálně překrásné, ale od půlky nasadí obyčejný příběh a na konci ještě plný logických kiksů. Takže jsem k jeho nejnovějšímu filmu přistupoval v klidu a míru a s dostatečným „od-hypem“.
Teď už snad nějaké to povídání o tom filmu, že. Vizuál je prostě nádhera a díky bohu měl i štěstí na zvolený příběh. Všechno mě tam bavilo a udivovalo. Představilo to své fungování světa a z toho to nijak neuhnulo. Navíc to předvedlo parádní závěr. To, že příběh vlastně nedopadl úplně pozitivně, se mi moc líbilo. Někdo sice vyhrál, ale svět si odnesl velkou ránu. Velmi povedené zakončení.
Hlavní postavy byly zábavné a zajímavé. Nebyla tam žádná zášť nebo nějaké negativní konflikty mezi nimi. Všichni se chovali přirozeně. Z vedlejších postav byl nejlepší bratr ženské hlavní hrdinky. Jeho harém byl boží. To samé platilo i o „záporácích“ v podobě policie. Proste všechno spolu tak krásně fungovalo.
S tímto autorem je ale spojen nebezpečný až rakovinotvorný „hype“. Každý jeho film je neskutečně očekáváný a měsíce před tím už se všichni na internetu rozplývají, jaká je to dokonalost a jak to všechno zboří Japonský filmový trh (aniž by to někdo viděl). Pak tomu všichni sekají plná hodnocení, aniž by nad tím vůbec někdo pořádně přemýšlel. Vizuál může být sice krásný a možná až dokonalý, ale když to vypráví průměrný příběh, nebo příběh který při finálním vysvětlování skřípe až tak, že to slyší z Tokia i v Praze, tak to prostě není film za plný počet.
Takhle jsem to měl přesně s jeho předposledním filmem Kimi no Na wa. (Your Name). Vizuálně překrásné, ale od půlky nasadí obyčejný příběh a na konci ještě plný logických kiksů. Takže jsem k jeho nejnovějšímu filmu přistupoval v klidu a míru a s dostatečným „od-hypem“.
Teď už snad nějaké to povídání o tom filmu, že. Vizuál je prostě nádhera a díky bohu měl i štěstí na zvolený příběh. Všechno mě tam bavilo a udivovalo. Představilo to své fungování světa a z toho to nijak neuhnulo. Navíc to předvedlo parádní závěr. To, že příběh vlastně nedopadl úplně pozitivně, se mi moc líbilo. Někdo sice vyhrál, ale svět si odnesl velkou ránu. Velmi povedené zakončení.
Hlavní postavy byly zábavné a zajímavé. Nebyla tam žádná zášť nebo nějaké negativní konflikty mezi nimi. Všichni se chovali přirozeně. Z vedlejších postav byl nejlepší bratr ženské hlavní hrdinky. Jeho harém byl boží. To samé platilo i o „záporácích“ v podobě policie. Proste všechno spolu tak krásně fungovalo.
Možná byl film o chlup delší, než bylo nutné. Nebo také to, že některé písničky začaly strašně nahlas a z ničeho nic. To už je ale hnípání se v parádním filmově-animovaném zážitku. Myslím si, že kdo byl trochu zklamaný z Kimi no Na wa. (Your Name) tak tady bude spokojený. Já určitě jsem.
Žádné komentáře:
Okomentovat